Meer weten?

Klantenbinding

Een belangrijk begrip voor een succesvolle onderneming.

Klantenbinding is niet meer vanzelfsprekend, de wereld is veranderd

De consument, jouw klant, wordt dagelijks benaderd via e-mail en social media en op die manier verleid zijn aankopen elders te doen. Daarnaast is het gedrag van jouw klant ook veranderd. Niet meer automatisch naar de bekende vaste adressen, het Internet wordt intensief geraadpleegd en de klant staat meer open voor andere aanbieders. Je zult dus actief, en veel intensiever dan voorheen, moeten werken aan het binden van jouw klanten.

Klantenbinding door onderscheiding

Onderscheiding, als dat mogelijk is, met jouw product en dienst. Onderscheiding door de zorg en aandacht voor jouw klant én het perfecte instrument om je te onderscheiden en de binding met je klant te vergroten, is het actief inzetten van een loyaliteitssysteem. Je gaat de binding met jouw klant enorm positief beïnvloeden wanneer je je klant, naast jouw zorg en aandacht, gaat belonen voor zijn aankoop, belonen voor het bezoek aan jouw winkel, belonen voor de klantenbinding.


Elke verandering biedt een kans de binding met jouw klant te versterken

Er wordt bij het verdwijnen van gevestigde namen als Vroom & Dreesmann, Free Record Shop en de Schoenenreus direct gewezen naar het Internet als de grote boosdoener. Veranderingen en bedreigingen zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Kern is, dat deze organisaties de binding met hun klanten zijn kwijtgeraakt. Meer dan 80% van de bestedingen geschiedt nog steeds in de winkels! En natuurlijk moet je als ondernemer scherp kijken naar de nieuwe ontwikkelingen, ze niet als bedreiging maar als kans benaderen en zul je je er tevens bewust van moeten zijn dat alles draait om klantenbinding. Als je in staat blijft jouw klanten terug te laten komen, is je succes verzekerd. Klanten komen bij je terug door klantenbinding!

Onze branches

Een bewezen spaarsysteem bij meer dan 3000 ondernemers in Nederland en België

Bekijk onze referenties