Gemiddeld kent iedere stad tientallen dealers, maar waarom zal een consument dan specifiek voor u als autodealer kiezen? Omdat onderscheiden van anderen met hetzelfde aanbod lastig is, is het effectiever om de concurrentie te verslaan door uw klanten loyaal te maken. Zorg ervoor dat uw klanten, uw klanten blijven door gebruik te maken van een succesvol spaarsysteem!

Waar loopt de autobranche tegen aan?
– Teruglopende verkoop
– Lage marge op nieuw verkoop
– Weglopen van klanten naar Kwikfit en Euromaster
– Geen sterke binding/trouw met en van de klanten

De huidige situatie
Er zijn tegenwoordig steeds meer leaserijders die een auto aanschaffen bij een autodealer. Na het tekenen van het leasecontract en het rondmaken van al het papierwerk, wilt u niet dat de klant naar buiten gaat en daarna nooit meer bij uw autodealer binnenstapt. Dit kunt u bereiken door ervoor te zorgen dat de klant na de aanschaf terug zal komen voor onderhoud zoals beurten, het verwisselen van banden en de APK keuring. Hiernaast komt het ook vaak voor dat deze leaserijders naast de leaseauto privé ook nog een kleine auto hebben (bijvoorbeeld voor de vrouw), waardoor dit een interessante klantengroep voor onderhoud is. Door de klanten op de juiste manier te benaderen en door het doen van aantrekkelijke aanbiedingen, kunt u zo in één klap, twee klanten rijker worden.

Door ervoor te zorgen dat u deze klanten tevreden zijn en ervan overtuigd zijn dat ze een goede deal hebben gemaakt, zullen zij niet overlopen naar de concurrent en zal uw vaste klantenbestand groeien! Het zal dus de doelstelling van de autodealer moeten zijn om de klanten na aankoop van een leaseauto terug te laten komen voor het ouderhoud, ze vast te houden voor periodiek onderhoud en ook bij u te komen voor het onderhoud van de privé auto.

De oplossing zit niet in een pas
Het vasthouden van klanten voor onderhoud en aantrekken van klanten voor nieuw onderhoud vereist een inspanning om van een klant een loyale klant te maken. Naar aanleiding van deze inspanning is het de bedoeling dat de klant zich verbonden gaat voelen met de autodealer en daardoor loyaliteit gaat tonen. Het spaarsysteem zal u handvaten bieden om ervoor te zorgen dat uw klanten iedere keer tevreden de deur uit gaan en dit zullen uiten richting vrienden en familie. Hierdoor zullen uw klanten niet alleen positief richting u als autodealer zijn, maar ook ambassadeur worden door mond op mond reclame voor u autodealer te maken. Echter blijft het spaarsysteem slechts de drager en het registratie-instrument, de invulling van het loyaliteitsprogramma en de communicatie richting de klant is bepalend voor het succes.

Van aanschaf naar vaste klant
De meeste klanten zullen voor de eerste keer met een autodealer in contact komen wanneer zij hier een auto aanschaffen. De aanschaf van deze auto is in het algemeen een lang traject waarin er uiteindelijk overgegaan wordt tot het moment van de daadwerkelijke aankoop. Dit moment van tekenen en het registreren van de klant, is een uitermate geschikt moment om de klanten direct te voorzien van een klantenpas om hen te binden aan de onderneming. Aangezien dit gesprek voor u en voor de klant erg belangrijk is, zal de klant bereid zijn om aandachtig te luisteren naar wat de pas te bieden heeft.

Het spaarsysteem geeft u de mogelijkheid om de manier van sparen geheel naar eigen inzicht in te richten, waardoor u de klanten voordelen kan noemen die voor de klant, maar ook voor uw onderneming voordelen bieden!

De ervaring leert
Een tiental van autodealers en 2500 ondernemers werkt al jaren succesvol met een spaarsysteem van Klantkaart. Met deze autodealers als klant, hebben wij ondervonden dat de volgende manieren belangrijk zijn om een autobezitter als klant te houden:

  • Maak het loyalteitprogramma tijdig bekend
  • Beloon de klant voor zijn/haar loyaliteit
  • Communiceer regelmatig met de klant

Zoals hierboven benoemd, is het van belang dat de klanten tijdig te weten komen dat u een spaarsysteem heeft en wat de voordelen voor de klant zijn. Op deze manier zijn de klanten al van tevoren op de hoogte voor u vraag of de klant er gebruik van wilt maken. Een poster of ander reclame-materiaal zijn hier uitermate geschikte middelen door. Daarna is de beloning van de klanten één van de belangrijkste manieren om de waardering voor de loyaliteit duidelijk te maken door de klanten bijvoorbeeld te laten sparen voor een gratis onderhoudsbeurt. Middels e-mails kan er gemakkelijk vanaf afstand met de klanten gecommuniceerd worden om bijvoorbeeld het puntensaldo duidelijk te maken of een e-mail te sturen over huidige acties.

Meer voordelen
Na oplevering van het spaarsysteem is de eerste stap in de juiste richting gezet, maar hier stopt onze service niet. De opmaak van de nieuwsbrieven, het inrichten van automatische mails (zoals een verjaardag-, welkomst en saldomail) en het kosteloos invoeren van de klantgegevens, er is niets waarbij wij u niet kunnen ondersteunen. Naast onze ondersteuning, kunt u gemakkelijk zelf actie ondernemen om uw marketing op orde te maken. Zo kan er in ons systeem gemakkelijk een rapportage geëxporteerd worden van bijvoorbeeld uw beste klanten en kunt u deze klanten gericht een e-mail versturen.

Binnen een maand aan de slag
Naast de overtuigende argumenten over waarom sparen voor de autobranche werkt, is het spaarsysteem ook erg betaalbaar en kunt u voor slechts € 35,- per maand al starten met ons volledige spaarsysteem! Meer informatie? Vraag deze dan hier aan of bel 088 – 55 268 00.

 

autodealer

Share The Story