U kunt uw spaarsysteem maar 1 keer introduceren, dus, het moet in 1 keer goed! Alles draait hierbij om communicatie. Helder, eenvoudig en, origineel!

De communicatie bij de introductie

U gaat uw klanten iets nieuws, iets moois bieden. Een succesvolle methodiek is het aankondigen van het systeem in fases waarbij u de klant in eerste instantie laat raden waar het om gaat.

U kunt starten met het ophangen van een aantal posters in de winkel met de vermelding: Binnenkort is hij er! Vervolgens een vermelding op de website en de winkelruit met de vermelding: Nog 2 weken! In de laatste week voor de introductie krijgen de klanten een flyer mee naar huis met daarop de uitleg, de voordelen en de werking van het spaarsysteem.

Helder en eenvoudig, aantrekkelijk, origineel en flexibel

Helder en eenvoudig: Eenvoud is een heel belangrijk onderdeel van een goed werkend spaarsysteem. Veel voorwaarden, veel uitzonderingen, dat zijn dingen die het succes van het systeem niet ten goede komen. Natuurlijk zijn er regels en hanteert u voorwaarden maar zorg dat ze binnen de perken blijven en vriendelijk overkomen! Het vervallen van spaartegoeden, het moeten behalen van een bepaald spaartegoed binnen een bepaalde termijn, dat zijn zaken die averechts kunnen werken en waardoor u uw doelstellingen voorbij kunt schieten.

Maak van de introductie van het spaarsysteem een feest

Kleed de winkel feestelijk aan, verras de deelnemers met een hapje, een drankje en een leuke startaanbieding.

Maak het extra aantrekkelijk voor trouwe spaarders met het doen van regelmatige speciale aanbiedingen. Wees origineel in uw aanbiedingen. Naast het weggeven van eigen producten worden “dagjes uit” en kaarten voor pretparken met extra korting erg gewaardeerd.

Wees flexibel; straf klanten niet als ze net tekortkomen voor een aanbieding maar kom ze tegemoet, de beloning van uw klant zal vele malen groter zijn! Zorg voor regelmatige communicatie met uw klanten over uw spaarsysteem. Informeer ze over hun opgebouwde spaartegoed, via de website en bij het directe klantencontact in de winkel.

Bedenk goed, op zinloze boodschappen zit geen enkele klant te wachten, maar voor een verrassende aanbieding staat een klant altijd open!

Share The Story