Wil je voor je klanten een succesvolle spaaractie opzetten om ze vaker terug te laten komen naar je winkel, zaak of restaurant? Met de 5 gratis tips van Klantkaart BV maak je een vliegende start.

Tip 1

Houd het simpel: Verbind niet teveel voorwaarden aan je actie. Hiermee zorg je ervoor dat er zoveel mogelijk klanten meedoen met jouw actie.

Vermeld ook duidelijk waarvoor uw klanten kunnen sparen.

Een voorbeeld van een goede actie:
Voor elke 10 euro aan boodschappen ontvangt u 1 actiepunt. 10 actiepunten kunt u inwisselen voor een gratis theepot.

Tip 2

Relevantie: Des te meer je weet over je klant, des te relevanter je je spaaractie kunt maken.
Met een goed CRM pakket of loyaliteitssysteem verrijk je de data per klant. Denk hierbij aan geslacht, leeftijd en uitgaven. Je kunt er zelf voor kiezen om je klanten te segmenteren en meerdere specifieke acties te maken.

Tip 3

Wees veelzijdig: Iedere klant heeft een eigen reden om mee te doen met jouw spaaractie. Door jouw actie niet te specifiek te maken, spreek je een bredere doelgroep aan.

Tip 4

Maak het visueel: Zorg dat je klanten kunnen zien hoeveel punten ze nog moeten sparen voor ze iets krijgen. Dit werkt stimulerend en draagt bij aan het succes van uw actie.
De meeste spaarsystemen hebben tegenwoordig een inlog om online je puntensaldo te checken.

Tip 5

Maak gebruik van Social Media: Met de inzet van Social Media en bereik je snel een groot publiek. Je kunt naast het inzetten van Social advertising ook zorgen leuke deelbare content om jouw actie onder de aandacht te brengen, zoals een persoonlijke Youtube video of foto.

Share The Story